Prevenirea? Ce alimente puteți recomanda pentru o mai bună sănătate orală?

Când pacienții se întreabă ce pot face pentru a preveni problemele dentare, în mod normal, ei aud doar anumite lucruri pentru a evita alimentele daunătoare dinților și a gingiilor (cum ar fi zahărul, sucurile acide, fumatul etc.), dar despre lucrurile pe care ar trebui să le mănânce? Recomandați aceste sfaturi de nutriție bazate pe știință, iar pacienții dvs. vor fi recunoscători!

Zmeura neagră

Studiile au sugerat că zmeura neagră poate inhiba dezvoltarea cancerelor orale. Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Ohio au realizat un studiu pentru a testa teoria la pacienţii cu biopsii care au confirmat prezenţa celulelor scuamoase în carcinoame orale. 30 de pacienţi au primit drajeuri orale cu pudră de zmeură neagră. După aproximativ două săptămîni, cercetătorii au confirmat faptul că fitochimicalele din zmeura neagră au fost detectate în ţesuturile canceroase. În plus, zmeura neagră a redus în mod semnificativ expresia genelor din cancerele orale. Cecetătorii au sugerat că zmeura neagră poate fi eficientă în prevenţia cancerului oral.

Merele


S-a dovedit că un consum de mere pe zi nu îl ține doar pe medic departe- ci și pe dentist. Deoarece merele sunt bogate în apă, consumul lor stimulează producția de salivă, ceea ce ajută la eliminarea bacteriilor. Fibra găsită în mere stimulează, de asemenea, gingiile și acționează ca un astringent ușor pentru dinți, aducandu-le o strălucire ușoară. Dar asigurați-vă că vă veți bucura de fructele necojite, deoarece multe dintre beneficiile sale orale se găsesc în coajă.

Nucile


Dacă doriți o dantură sănătoasă, este timpul pentru nuci. Migdale, caju, nucile, la alegerea dvs. sunt toate niște opțiuni fantastice. Nucile sunt încărcate cu o varietate de vitamine și minerale care beneficiază dinții. Acizii grași omega-3 găsiți în nuci întăresc dinții și susțin țesutul gingiilor sănătoase, iar nucile sunt de asemenea bogate în proteine, ceea ce le face o opțiune deosebit de bună pentru vegetarieni și vegani. O singură atenție: deși nucile sunt, în general sănătoase, sunt relativ bogate în grăsimi.

Brânză, lapte și iaurtul

Brânza este unul dintre cele mai bune alimente pentru dinți sănătoși din mai multe motive. În primul rând, este sărac în zahăr și bogat în calciu. Conține cazeină, care este o proteină deosebit de utilă pentru fortificarea smaltului dinților. Brânza este bogată în calciu, ceea ce este important pentru menținerea densității osoase. Aceasta are un conținut ridicat de fosfat, ceea ce ajută la echilibrarea nivelului de pH din gură,ajutând la păstrarea smalțului dinților.
Un alt mare motiv pentru care brânza este prietenă cu dinții noștri este faptul că mestecarea crește producția de salivă, ceea ce ajută la spălarea bacteriilor din gură.
De asemenea laptele este cea mai bună băutură când vine vorba de dinți. Este bogat în calciu și alte elemente importante. Laptele, ca și brânza, scade, de asemenea, nivelurile de acid din gură, ceea ce ajută la combaterea cariilor dentare.
Iaurtul este plin de calciu și probiotice care vă protejează împotriva cavităților, a bolilor gingiilor și chiar a respirației urâte.

Morcovii

Sunt buni morcovii pentru ochi și dinți? Aduceti-vă aminte când părinții dvs. Vă spuneau să mănâncați morcovi pentru că sunt buni pentru ochi? Ei bine, sunt buni și pentru dinți. Există câteva moduri în care morcovii vă ajută dinții, de fapt.
La fel ca merele, morcovii sunt crocanti și plini de fibre. Mâncând morcovi cruzi la sfârșitul mesei crește producția de salivă în gură, ceea ce reduce riscul cavității. Pe lângă faptul că sunt bogați în fibre, morcovii sunt o sursă excelentă de vitamina A. Adăugați câteva felii de morcovi cruzi în salată sau bucurați-vă de niște morcovi singuri.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.